Сайт общественной организации "За здоровый образ жизни" Павлов Ф.П.

Главная | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход
Среда, 20.09.2017, 20:10
Вы вошли какГость | Группа "Гости"Приветствую ВасГость| RSS
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [29]
поделиться
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Мои статьи

Відповіді на найбільш поширені запитання щодо формування та подальшої діяльності громадських рад

  Відповіді на найбільш поширені запитання щодо формування та подальшої діяльності громадських рад

 

Діяльність громадських рад регламентується
постановою Кабінету Міністрів України
„Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики” 
від 03.11.2010 р. № 996

 

І. Загальні питання щодо утворення громадських рад відповідно до постанови від 03.11.2010 р. № 996  
 
1. Чи потрібно протягом трьох місяців з дня набрання чинності постановою від 03.11.2010 р. № 996 створювати нову громадську раду, якщо термін повноважень діючої громадської ради ще не закінчився?

Так, оскільки у пункті 4 постанови № 996 визначено завдання усім органам виконавчої влади у трьохмісячний строк вжити заходів для проведення зборів з метою формування громадських рад, що діятимуть відповідно до нового Типового положення. У подальшому по закінченню строку повноважень громадських рад, утворених відповідно до постанови № 996, слід керуватися нормою, визначеною пунктом 8 Типового положення.  

 

2. Чи мають створюватися громадські ради у цей же час і за цією ж процедурою при окремих структурних підрозділах органу виконавчої влади, територіальних підрозділах центральних органів виконавчої влади?

Постановою не визначено утворення громадських рад при окремих структурних підрозділах органу виконавчої влади та при територіальних підрозділах центральних органів виконавчої влади, проте і не заборонено утворювати такі консультативно-дорадчі органи за рішенням керівника органу виконавчої влади.  

 

3. Яким рішенням і коли має скасовуватися діяльність чинної громадської ради?

Припинення діяльності чинної громадської ради відбувається під час установчих зборів після заслуховування інформації про її діяльність і формування громадської ради на підставі постанови № 996. Це не потребує прийняття спеціального рішення, оскільки абзацом третім пункту 4 постанови № 996 передбачено, що діючі громадські ради функціонують до моменту утворення рад на підставі зазначеної постанови.  

 

4. Чи можуть бути працівники органу виконавчої влади членами громадської ради?

Ні. Зазначена категорія осіб може бути членами ініціативної групи з підготовки установчих зборів та бути присутніми під час зборів. Крім того, працівник органу виконавчої влади може за рішенням керівництва органу виконувати функції секретаря громадської ради, але при цьому він не є членом громадської ради та не має права голосу.

 

ІІ. Питання щодо утворення та діяльності ініціативної групи  

 

1. Яка має бути кількість членів ініціативної групи? Чи можуть бути всі члени діючої громадської ради членами ініціативної групи?

Кількість членів ініціативної групи не встановлена постановою № 996 і тому може бути довільною. При визначенні кількості членів ініціативної групи варто врахувати, що вона є робочим органом, який має підготувати установчі збори, зокрема визначити дату, час, місце, порядок їх проведення, порядок подання заяв для участі в установчих зборах; зібрати заяви, скласти список учасників установчих зборів та кандидатур до нового складу громадської ради, підготувати порядок денний установчих зборів. Забезпечення цієї роботи не потребує великої кількості виконавців. Більш важливим є дотримання балансу участі в ініціативній групі представників органу виконавчої влади, діючої громадської ради та інститутів громадянського суспільства.  

 

2. Чи повинен склад ініціативної групи затверджуватись керівником органу виконавчої влади?

Так, якщо орган виконавчої влади самостійно формує ініціативну групу, оскільки до цього громадська рада при ньому не була створена.

Якщо при органі виконавчої влади вже була утворена громадська рада, склад ініціативної групи затверджується рішенням громадської ради. Участь представників органу виконавчої влади в ініціативній групі погоджується з керівником органу.  

 

3. Чи може ініціативна група бути створена рішенням керівника органу виконавчої влади з включенням до її складу членів діючої громадської ради, представників інститутів громадянського суспільства без попереднього погодження з ними?

Ні. Лише у випадку відмови діючої громадської ради створити ініціативну групу для проведення установчих зборів протягом 3 місяців з дня набуття чинності постановою № 996, це може зробити орган виконавчої влади на підставі пункту 4 постанови, яким йому визначено завдання щодо проведення установчих зборів.  

 

4. Чи можна включати до складу ініціативної групи представника інституту громадянського суспільства, якщо діюча громадська рада заперечує проти включення його кандидатури?

Ні, оскільки ініціативну групу створює діюча громадська рада.  

 

5. Якою має бути форма заяв та хто має її розробити і затвердити?

Форму заяв має розробляти і затверджувати ініціативна група з підготовки установчих зборів громадської ради.  

 

6. Чи може ініціативна група встановлювати критерії щодо приймання заяв представників інститутів громадянського суспільства?

Ні, оскільки постановою № 996 передбачена участь в установчих зборах шляхом подання відповідних заяв представників будь-яких інститутів громадянського суспільства. Питання їх членства у громадській раді має вирішуватися на установчих зборах шляхом рейтингового голосування.

 

ІІІ. Питання організації та проведення установчих зборів громадської ради

 

1. Чи може в установчих зборах брати участь не делегований до складу громадської ради представник інституту громадянського суспільства, а інша уповноважена цим інститутом особа?

Ні.

 

2.Чи можна проводити установчі збори раніше трьохмісячного строку?

Так, але при цьому необхідно неухильно дотримуватися 30-денного строку оприлюднення інформації про заплановані установчі збори.

 

3. Чи можуть бути обрані членами громадської ради всі учасники установчих зборів?

Так. При цьому слід враховувати, що представники органу виконавчої влади, які беруть участь в установчих зборах, є запрошеними, а не учасниками цих зборів, оскільки вони не віднесені до інститутів громадянського суспільства та не подавали відповідних заяв.

 

4. Чи можлива участь в установчих зборах представника інституту громадянського суспільства, строк діяльності якого менший, ніж два роки, і за який період інформацію про результати діяльності інституту громадянського суспільства необхідно надавати?

Так, у такому випадку інформація про результати діяльності інституту громадянського суспільства має бути надана за період існування зазначеного інституту.

 

5.Скільки осіб можуть брати участь в установчих зборах? Скільки осіб можуть брати участь в установчих зборах від одного інституту громадянського суспільства? Чи можуть брати участь у зборах особи, які не подавали заявок?

Кількість учасників установчих зборів залежить від кількості поданих заяв для участі у зборах і тому є довільною. Від одного інституту громадянського суспільства має брати участь одна особа, яка делегована цим інститутом для участі у зборах і є потенційним кандидатом у члени громадської ради. Особи, які не подали заявок на участь у зборах, можуть бути присутніми на зборах, оскільки процес утворення громадських рад є відкритим і прозорим, але вони не мають права голосувати.

 

6. Чи можуть політичні партії делегувати для участі в установчих зборах своїх представників?

Ні, оскільки пунктом 6 Типового положення політичні партії не віднесені до інститутів громадянського суспільства.

 

7. Чи можуть бути делеговані для участі в установчих зборах особи, які є  представниками інститутів громадянського суспільства і одночасно депутатами місцевих рад?

Такі особи можуть бути делеговані для участі в установчих зборах лише як представники інститутів громадянського суспільства.

 

8. Чи можуть наукові установи, організації делегувати для участі в установчих зборах своїх представників?

Ні, оскільки пунктом 6 Типового положення наукові установи, організації не віднесені до інститутів громадянського суспільства. Представники наукових організацій, установ, а також окремі фахівці відповідно до підпункту другого пункту 5 Типового положення можуть бути залучені до роботи ради. Такі особи можуть бути делеговані для участі в установчих зборах лише як представники інститутів громадянського суспільства.

 

9. Чи потрібно до заяви інституту громадянського суспільства про делегування свого представника для участі в установчих зборах додавати відповідну заяву цього представника, оскільки відповідно до постанови на установчих зборах має відбутися голосування за кандидатури, які добровільно заявили про бажання брати участь у роботі громадської ради?

Це питання вирішує ініціативна група. Згоду на участь у роботі громадської ради запропоновані кандидати можуть також підтверджувати на зборах перед голосуванням.

 

10. Яким чином здійснюється рейтингове голосування? Чим користуватись при організації рейтингового голосування, у який спосіб його здійснювати та підраховувати голоси?

Рейтингове голосування – це спосіб голосування одночасно по всіх особах, включених у бюлетень для голосування, при якому особа, яка голосує, має віддати свій голос тільки за таку кількість кандидатів, скільки є вакантних місць для обрання. Обраними вважаються особи, за яких була віддана більша кількість голосів.

Найпростіший спосіб проведення рейтингового голосування передбачає позначення голосуючими у бюлетені кандидатів, які, на їхню думку, мають працювати у громадській раді. При цьому обирається лише така кількість кандидатів, яка не є більшою, ніж встановлений кількісний склад громадської ради (наприклад, якщо установчими зборами було визначено, що кількісний склад громадської ради становить 15 осіб, то голосуючий може поставити у бюлетені позначки не більше, ніж біля 15 кандидатів, у випадку наявності більшої кількості позначок – бюлетень відбраковується). У разі невеликої кількості учасників установчих зборів відповідне голосування можна провести без бюлетенів шляхом голосування за кожну кандидатуру піднятою рукою. 

За результатами підрахунку голосів визначається рейтинг усіх кандидатів – складається список кандидатів у порядку зменшення кількості поданих за них голосів. Кандидати, які очолюють цей список, у кількості, що дорівнює встановленому кількісному складу громадської ради, вважаються обраними до ради. Якщо внаслідок рівної кількості голосів, поданих за кандидатів, список буде містити більше кандидатів, ніж встановлена кількість членів громадської ради, організовується додатковий тур голосування за кандидатів, що набрали рівну кількість голосів.

Рейтингове голосування може бути проведено і шляхом розподілу голосуючим кандидатів у бюлетені у порядку надання їм переваги. Для цього можуть використовуватися числа у порядку їх зростання, тобто, коли голосуючий ставить „1” навпроти прізвища кандидата, який має для нього переважне значення, „2” – навпроти прізвища, що є другим за своїми перевагами і т. д. Голосуючий може ставити однакові числа навпроти декількох кандидатів або взагалі не заповнювати це поле для частини кандидатів (у такому випадку вважається, що голосуючий поставив цих кандидатів однаково найнижче, ніж ті, для яких він вказав певне число). За результатами підрахунку голосів визначається рейтинг усіх кандидатів.

 

IV. Питання, що стосуються поточної діяльності громадських рад  

 

1. Наскільки бажано під час розробки Положення про громадську раду дотримуватися вимог Типового положення, затвердженого постановою КМУ від 03.11. 2010 р. № 996?

Норми Типового положення встановлюють базові завдання, функції, права громадських рад та їх голів, які необхідно максимально враховувати під час розробки положення про кожну громадську раду. Разом з тим їх перелік не є вичерпним і може розширюватись з урахуванням специфіки діяльності органу виконавчої влади.  

 

2.  Чи має видаватися органом виконавчої влади наказ про затвердження положення про громадську раду?

Положення про громадську раду не затверджується, а погоджується органом виконавчої влади, тому окремого наказу не потрібно, натомість, положення має містити відповідні реквізити погодження.  

 

3.  Якщо кількість членів громадської ради має встановлюватись установчими зборами, чи необхідно цієї кількості притримуватись протягом всього строку повноважень громадської ради до наступних установчих зборів чи можливо змінювати кількість членів під час роботи громадської ради її рішенням?

Типовим положенням не передбачено можливість зміни кількості членів громадської ради у процесі її роботи.  

 

4.  Який механізм набуття членства у громадській раді у випадку вибуття її членів протягом строку, визначеного для діяльності громадської ради (до наступних установчих зборів)?

Детальну процедуру набуття членства у громадській раді у разі вибуття членів ради протягом строку її повноважень може бути визначено положенням про конкретну громадську раду або регламентом її роботи.  

 

5.  Чи можна розробляти нове положення про громадську раду на основі положення про діючу громадську раду, враховуючи і не порушуючи норми нового Типового положення?

Так.

Категория: Мои статьи | Добавил: admin (24.01.2016)
Просмотров: 78 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Контакты

Павлов Федір Петрович голова громадської організації "За здоровий спосіб життя"

fedor-petrovich@yandex.ua

Мой блог!!!

Пастор Владимир Ш.

Официальный сайт пастора Владимира Шушкевича
Мы в сети

 

Помощь воинам АТО

Помощь АТО

Помощь бесплатно

Бесплатно одежда

Бесплатно покормим
Бесплатно покормим людей в Казатине которые оказались в крайне тяжелой кризисной ситуации.

Сотрудничество

Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz

  • Copyright MyCorp © 2017 | Используются технологии uCoz